Fotovoltaisk solenergi område på Volkswagen-fabrikken i Chattanooga, Tennessee
Faldende priser på litium-ion-batterier vil sikre, at halvdelen af verdens elektricitet skal komme fra vedvarende energikilder, sol og vind i 2050. Der vil stadig ikke være nok til at opfylde globale klimamål, dog.
Disse er konklusionerne af en ny rapport fra Bloomberg New Energy Finance (BNEF), som offentliggøres i dag.
der bygger på BNEF ‘ s Electrc Køretøj Outlook rapport i sidste måned, som forventet, at 50 procent af de nye biler solgt på verdensplan i 2050 ville være elektrisk, dagens 2018 Nye Energy Outlook rapport oversætter, at øget produktion af lithium batterier i lavere omkostninger for industriel skala batteri opbevaring.
gå IKKE GLIP af: elbiler vil overstige halvdelen af markedet og fortrænge 7 procent af benzinforbruget ved 2040: rapport
Installation af batteri lagerkapacitet på vind-og solenergi bedrifter vil tillade de vedvarende energikilder til at give grid-skala elektrisk strøm, selv når solen ikke skinner og vinden ikke blæser.
”ankomsten af billige batteri opbevaring, vil det betyde, at det bliver stadig muligt at finesse levering af elektricitet fra vind-og solenergi, således at disse teknologier kan bidrage til at imødekomme efterspørgslen, selv når vinden eræt blæser, og solen eræt shining,” sagde Seb Henbest, der er hovedforfatter på rapporten. “Resultatet vil være vedvarende energi æder mere og mere af det eksisterende marked for kul, gas og atomkraft.”
Wind farm uden for Fort MacLeod, Alberta, Canada [fotograf: Joel Bennett]
i rapporten forudser, at der falder batteri priser vil reducere levelized cost per kilowatt-time af solenergi med 71 procent inden 2050, og omkostningerne ved vindkraft med 58 procent. De priser, der allerede er faldet, 77 procent for sol-og 41 procent for vinden siden 2009, rapporten.
de Fleste af de nye batteri kapacitet er expected til at blive installeret på elnettet, til at støtte industriel skala vind-og solenergi gårde. En tredjedel forventes at blive installeret i private hjem og virksomheder til at støtte den individuelle solvarmeanlæg. Den tendens kunne endda tillade så meget som 40 procent af elektricitet i nogle lande, såsom Australien, for at komme fra individuelle anlæg på boliger og virksomheder.
Den AMERIKANSKE forventes at halte bagud i forhold til andre store industrialiserede regioner, med 55 procent af elektriciteten kommer fra vedvarende energikilder sammenlignet med 87 procent i Europa, 62 procent i Kina, og 75 procent i Indien.
den Øgede batteri anlæg og faldende priser på dramatisk vis vil omforme til produktion af elektricitet, ifølge rapporten. Den øgede brug af vedvarende energi vil presse kul til at kun 11 procent af markedet.
”Kul fremstår som den største taber i det lange løb, slået på omkostninger ved vind-og [solceller] for bulk produktion af elektricitet og batterier og gas til fleksibilitet. Den fremtidige el-system vil omorganisere omkring billige vedvarende energi,” sagde Elena Giannakopoulou, leder af energi-økonomi ved BNEF.
LÆS OGSÅ: Electric-bilens batteri omkostninger: Tesla $190 per kwh for pack, GM $145 for celler
Mens el-produktionen fra naturgas forventes at stige, vil det udgør en mindre markedsandel, hovedsageligt bestående af peaker planter til at fylde i kortsigtede udsving i efterspørgsel på kraft, snarere end at levere base belastninger, som mange naturgasanlæg gøre nu.
Selv sådan en stor transformation i elproduktionen, vil ikke holde CO2-udledningen til en målrettet plan for at begrænse den globale opvarmning til 2 grader celsius, ifølge rapporten. CO2-udledningen forventes at stige 2 procent i de næste ti år, før du begynder at falde med 38 procent fra disse niveauer i 2050.
Grøn Bil Rapporter respektfuldt minder sine læsere om, at den videnskabelige gyldighed af klimaændringer er ikke et emne for debat i vores kommentarer. Vi beder om, at nogen kommentarer af klimaændringer denialists blive markeret til moderation. Vi beder også om, at de politiske diskussioner begrænses til emnet i den artikel, som de følger. På forhånd tak for at hjælpe os med at holde vores kommentarer om emnet, civil, respektfuld, familie-venligt, og det faktum-baserede.
Publiceret på Tue, 19 Jun 2018 15:26:00 +0000