Et bærbart sol køretøj passer ind i en kuffert – el scooter

En bærbar sol køretøj passer ind i en kuffert – bare 50 £ THEKPV

(Hybrid Electric Kinetic solcelle Vehicle) tog fart i sommeren 2008 af en kollega ved navn Terry Hope. Han arbejdede som ingeniør ombord på kobber Sky. En 88ft stål træk StaySail skonnert. Kaptajnen ville ikke tillade ham at bringe en fuld størrelse står på el-scooter .. Hvis han ønskede at bringe enhver form for elektriske køretøjer om bord på fartøjet hans bil havde kun én mulighed .. passer i en kuffert. Efter omkring tusind timer af elektriske køretøjer forskning og udvikling hans personlige el-scooter / cykel koncept materialiseret med fire mål:.

Engineer et elektrisk kredsløb med et mekanisk system til at fange, opbevare og høste elektricitet
Indarbejde solceller til en prototype elektro-solar cykel / scooter hybrid.
Eliminer udledningen af ​​drivhusgasser eller carbon footprint ved opladning af el-bilens batteri pack off-the-grid.
Byg en elbil med en fod print lille nok til at være stuvet væk i en Samsonite kuffert til nem transport.

                                                                 ]]>          Terry prototype elbil vil byde på to muligheder for opladning af 90% effektiv prismatisk LiFePO4 primær batteripakke. En mulighed vil være tilslutning til lysnettet via den indbyggede AC-DC strømforsyning eller en emission gratis metode ved at vælge den integrerede køretøjet solpanel.

Den integrerede elbil solpanel består af 14x 6 “x6” mono-krystallinske solceller forbundet i en serie, og fungere som skærme eller aerodynamiske vind kuttere, der forbedrer bilens luftmodstand værdi.

Operatøren styrer solpanel output via en gruppe af DPDT rocker switches. Dirigere output til opkræve to batterier / kondensatorer fra enten primære 24 volt batteri, 12 volt batteri booster pack eller 10,8 volt kondensator bank. De to ekstra elektrisk energilagring pakker, er blevet tilføjet til udvidet sortiment funktionalitet. 

Høst kinetisk energi ved en ekstra tandhjul monteret på den modsatte side af baghjulet til den elektriske motor, ved hjælp af fem gear manipuleret til at rotere et sæt af meget små 3-fasede generatorer designet med multi-pole konfiguration til at skære tandkranse drejningsmoment. Hver af disse generatorer konvertere vekselstrøm til jævnstrøm med 74% effektivitet. Elektriciteten er gemt i en bank, ultracapacitors, er denne magt hurtigt kan frigøres via fremdrift booster kontakten. Den Regen enhedens struktur er håndbyggede fra polycarbonat. 

Video

         Inventor, selvlært
Artikel fra

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.